5 Ekim 2013 Cumartesi

ILKOGRETIME HAZIRLIK


YEŞİLKÖŞK İLKÖĞRETİME HAZIRLIK PROGRAMIMIZ

Çocuklarımızın yaşamında olduğu kadar bizim yaşamımızda da önemli yer tutan OKULA HAZIRLANMAYI başarılı bir şekilde göğüslemek için neler yapmalıyız?
• Okul olgunluğu öncelikle aileden bağımsızlaşmayla başlar.
• Bazı ebeveynler çocuklarını severken geliştirdikleri iletişim ortamı içinde çocuklarını kendilerine bağımlı kılarlar. Böyle bir durumda da çocuklarının bağımsız birey olmasını engellemiş olurlar. 


YEŞİLKÖK ÇOCUKEVİ’NDE OKUL OLGUNLIĞUNUN TEMEL ÖLÇÜTLERİ


Çevreye ve yeni durumlara uyum sağlayabileceği yeterli zihinsel düzeye sahip olma
Yeterli duygusal olgunluğa erişmiş olma
Sosyal olgunluğa sahip olma
Problem çözebilme
Mantık yürütebilme
Empati yapabilme
Yaratıcı düşünebilme


OKULUMUZDA İLKOKULA HAZIRLIK ÇALIŞMALARINDA YAPILANLAR


Matematiksel beceriler: sayı sayma, sayılara bakarak yazma, sayıları tanıma, sayı- nesne eşleme, aritmetik muhakeme, basit toplama çıkarma
Renk kavramını kazandırma: ana ve ara renkleri tanıma, renkleri dönüştürebilme.
Şekil kavramı kazanma
Eşleştirme yapma: benzer nesneleri eşleştirme, ilişkili nesneleri eşleştirme.
Gruplama yapma: nesneleri özelliklerine göre gruplama, farlı olanı ayırt etme.
Olayları sıralama becerisi kazanma.
Nesnelerin yerini ve yönünü bilme.
Mantık yürütme.
Paraları tanıma, basit alışveriş yapma.
Akıcı ve anlamlı konuşma
Küçük kas becerileri kazanma
Bedensel gelişim: Dengeli ve koordineli olabilme, esnek olabilme ve spora ilgi duyma.
Öz bakım becerileri: Tuvalet temizliğinde bağımsız olma, kişisel bakımını üstlenme.
Tüm bunları yerine getirmeye çalışan çocuklarımızın biricik ve kendine özgü karakterleri olduğunu unutmayalım!
Bu beceri alanlarını geliştirebilmeleri için de onlara fırsat tanıyalım.
Sistemimiz ve Amacımız
6 yaş okul öncesi hazırlık sınıfında MEB müfredatına uygun ses çalışmaları ve bitişik el yazısı çalışmaları yapılmaktadır. Çocukların seviyelerine uygun ses bilgisi eğitimi verilip seslerin birleştirilmesi konusunda yardımcı olunmaktadır.
Birebir çalışmalarda desteklenen çocuklarımıza, toplama, çıkarma ve basit problem çözme alışkanlığı kazandırılmaktadır. Bir yıl boyunca farklı yayın evlerinin dikkat, kavram, çizgi, matematik, değerler eğitimi kitapları kullanılmakta, defter yardımıyla öğretilen bilgiler pekiştirilmektedir. Haftalık ev ödevleri ile ilkokula yönelik ödev ve sorumluluk kazanmaları konusunda her türlü çalışma yapılmakta ve onları ilkokula donanımlı özgüvenli, bilen ve bilgilerini rahatlıkla ifade edebilen çocuklar mezun etmeyi amaçlıyoruz.
Anne Baba Olarak Hazırlık Sürecinde Yapılabilecekler
Farklı ortamlarda farklı deneyimler kazanmasını sağlayacak deneyimler yapmak (doğa gezileri, müze, sinema, tiyatro, arkadaş gezileri)
Farklı çeşitte boya ve kalemlerle yazı çizim ve resim çalışmaları yapmak
Ev ortamında kesme çalışmalarına ortam hazırlamak
Rutin olarak masal, hikâye, okuma paylaşımında bulunmak.
Oyun ve kitap paylaşımlarımız içine sayı, renk, şekil, eşleştirme, gruplama sıralama çalışmaları katmak
Kitap ve oyuncak alırken seçici olmak
Çeşitli dergi, kitap gazetelerde bulunan resimleri inceleyerek kavramları pekiştirmek, kesmek ve onlar hakkında yorum yapmak
Evle ilgili olarak sadece ona ait olan birkaç sorumluluk vermek( birlikte karar vermek) ve sadece ona ait birkaç hatırlatma görevi vermek
Ailecek oynanabilecek oyunlar oynamak( bom, tombala, satranç, memory)
Sık sık karşılıklı konuşma ortamı sağlamak ve duygularımızı paylaşmak(neden ve sonuçlarını tartışarak)
Ev ödevlerinde ilgili meraklı ve destekleyici olarak, ödevi onun için keyifli hale getirmek. (ödevler hakkında olumsuz yorumlar yapmamak)
Programımız süresince çocuklarımızda takip edip değerlendirdiğimiz unsurlar
Uzun süreli hafıza
Soyut düşünce
Dikkat yoğunluğu ve sayı kavramı, aritmetik muhakeme
Kendine ifade edebilme
Sosyal muhakeme
Dikkat
El göz koordinasyonu
Planlama
İşlem hızı
Yukarıda belirtilen beceriler, sene sonunda standardize edilmiş ‘Metropolitan Testi’ ile değerlendirilecek ve sonuçları bireysel görüşme iletilecektir.
Testin Kısa Tanımı
Ölçtüğü davranış: Okula hazırlık, verilen yönergeyi anlama ve uygulamayı başarma. Metropolitan Readniess Testi, okula yeni başlayanların 1. Sınıf talimatlarını anlamaya hazırlıklı olmalarını sağlayacak olan özelliklerini ve başarılarını ölçmek üzere hazırlanmıştır. (okul görevlerine yardımcı olan başlıca faktörler; çocuğun dildeki başarı ve becerileri, görsel işitsel algılama, koordinasyon-denge, hareket becerileri, sayı bilgisi, talimatı, izleyebilme ve grup faaliyetlerine ilgi gösterebilme.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder