9 Eylül 2013 Pazartesi

5 YAŞ OLUYORUM



BEN  5  YAŞ  OLUYORUM…

Dört yaşımda ki uyumsuzluk ve huysuzluğu geride bırakarak bir yaş daha büyüdüm. Artık 5 yaşındayım ve altın yılımı yaşayacağım. Bu dönemde kendi kendine yetebilen, sosyal, kendinden emin, dengeli ve tutarlı, sakin ve kararlı, şekilci ve uyumlu, rahat ve ciddi olacağım.
Artık siz büyüklere daha az ihtiyacım olacak. Tüm yetenek ve ilgilerimin gelişmesine fırsat verin. Kendi başıma giyinebilir, temizliğimi yapabilir, öz bakımımı karşılayabilirim. Hatta bana fırsat tanırsanız odamı toplarım, eşyalarımı yerleştiririm, masayı hazırlar ve toplarım. Bunlar benim kendime güven duymamı sağlar ve önemli olduğumu hissettirir.
Hayali arkadaşlıklarım yavaş yavaş son bulur fakat korkularım başlar. Bu korkuları size anlatamam tanımlayamam, bu durumda beni dinleyin beni anlayıp yardımcı olun.
Başladığım işi mutlaka bitiririm. Kendi kendimi uzun süre motive edebilirim. Durmaksızın konuşabilir ve sorular sorarım. Düzenli cümlelerimle büyükleri şaşırtır, sosyal ilişkilerimi artırırım. Zaman kavramını anlamaya başlarım.
İsmimi tanıyabilir ve yazabilirim. Zaman zaman harf ve sayıları ters yazarım. Resim yaparken daha kararlıyımdır. Neyi çizeceğime karar verir ve onu çizerim. Dikkat sürem uzamaya başladı. Öğrenmeye karşı daha meraklı ve istekliyimdir. Bu yaşta hala annem benim için çok önemlidir. Annem dünyamın merkezidir, onu memnun etmek, onun yanında olmak, ona yardımcı olmak beni çok mutlu eder.
Motor becerilerim oldukça gelişmekte. Büyük ve küçük kaslarımı kontrollü kullanmayı başarabilirim. Özgürlük ve hareket en önemli ihtiyaçlarımdır. Enerji doluyumdur, fakat çabuk ta yorulabilirim. Artık daha çok hareket ederim, beni izlemek sizi yorabilir. Yeni ve heyecan verici konulardan çok, tanıdık olan konulara ilgi duyarım. Uzun fikir tartışmalarına girebilirim. Anlık olguları yakalayabilirim. Bunları bütün yönleriyle detaylarıyla algılamak isterim.
Bana evet ve hayır tarzında yol gösterebilirsiniz. Buna ihtiyacım var. Olumlu geri bildirime karşı çok güzel tepkiler veririm. Uyarılarınız için tekrar etmeniz gerekebilir.
Unutmamalıyız ki, her çocuğun gelişimi kendine özgüdür. Her çocuk bir bireydir ve önemlidir. Çocuk yetiştirmenin laboratuvarı olamaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder