9 Eylül 2013 Pazartesi

6 YAŞ OLUYORUM



BEN  6  YAŞ  OLUYORUM…

Gelişim evrelerimden en ilginçlerinden biriyle karşı karşıyasınız. 5 yaşında rahat, sakin ve uyumlu görünmeme rağmen 6 yaşın ortalarına doğru değişmeye daha hareketli ve gürültücü olmaya başladığımı göreceksiniz, ŞAŞIRMAYIN!
Fizyolojik değişmeler başlıyor, süt dişlerim NEREDE?
Bulaşıcı hastalıklara karşı daha duyarlıyım. Bedenimi daha rahat kontrol edebiliyorum. Kolayca koşabilir, kayabilir, müzikle dans etmekten şarkılar dinlemekten büyük keyif alırım. Kendi başıma giyinip, soyunabilir eşyalarımı düzenleyebilirim. Tuvalet ve temizlik işlerini kendi başıma yapabilirim. LÜTFEN FIRSAT!
Artık oyun gruplarım oldukça geniştir. Oyun kurallarını koyup bunlara uyulması konusunda yeni gelen çocukları uyarabilirim. Resimlerim daha profesyoneldir. Ne çizdiğimi anlamakta güçlük çekmezsiniz.
Son derece meraklıyım etrafımdaki her şeye ilgi duyabilirim. Bu nedenle sizleri biraz kızdırabilirim çünkü etrafı dağıtır bazen de zarar verebilirim. Aslında yeni deneyimler kazanabilme adına çok meraklı olmama rağmen birçok faaliyeti yaparken sizlerin yanımda olmanızı isterim.
Düşünce açısından oldukça realistimdir ve doğumumla ilgili sorular sorar ve tatmin edici cevabı alıncaya kadar üstünüze gelirim.
Bana söylediğiniz bir kuralı veya yasaklamayı körü körüne kabul etmek yerine sık sık ” neden ” sorusunu sorarım. Bir şeyler yaratabilirim ve bu durum beni heyecanlandırır.
Okul benim için çok faydalıdır çünkü kendimi geliştirme ve öğrenme fırsatları verir. Son derece meraklıyım etrafımdaki her şeye ilgi duyabilirim.
Sosyal yönden hala sizlere bağımlı olmama rağmen arkadaşlarım ve öğretmenim benim için çok önemlidir. Ve sizlerin denetiminizdeki rol oyunlarından zevk alır ve bu oyunlardaki rolleri almaktan hoşlanırım.
Artık pek çok şeyden korkmam. Ancak hayali durumlarda 5 yaşındakilerden daha fazla endişe duyabilirim. ÖRN: Hırsızlardan, hayaletlerden… Bu konuda izlediğim filmler, hikâyeler beni etkileyebilir.
Yetişkine daha az bağımlı arkadaşlarım ise benim için vazgeçilmez olmaya başlamıştır.
Değişken yapım nedeni ile ev ile okuldaki davranışlarım arasında inanılmaz farlılıklar görülebilir.
Unutmamalıyız ki, her çocuğun gelişimi kendine özgüdür. Her çocuk bir bireydir ve önemlidir. Çocuk yetiştirmenin laboratuarı olamaz….

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder